networkingandcabling

ساخت وبلاگ

تجهیزات رک بسیار متنوع است .وظیفه اصلی آنها محافظت و کمک به سازماندهی رک است. در ادامه متداول ترین آنها نام برده ایم.

کیس سرور rackmount

برخی از انواع کیس سرورها نیز در جلو قفل میشوند تا امنیت اجزای اصلی سرور که مادربرد و پردازنده باشد را حفظ کنند.  

پاور ماژول (Power Module):

این ابزاز کار برق رسانی در رک را بر عهده دارد. با این دستگاه میتوانید گزینه‌های ورودی و خروجی را سفارشی کنید. تنوع این محصول در بازار در تعداد پورت‌های آن است.

فن رک (Rack Fan):

فن وظیفه جابه جایی هوا و خنک کردن هوای درون رک را بر عهده دارد. برخی از انواع فن رک‌های پیشرفته  به گونه ای برنامه ریزی شده اند که نسبت به شرایط بیرونی واکنش نشان میدهند. این نوع فن رک‌ها با گرم شدن شرایط روشن میشوند و با استیبل شدن شرایط دمایی و عدم نیاز به کولینگ، خود به خود خاموش میشوند.

چرخ رک (Castors):

در مکان های تنگ که امکان جابه جایی رک بسیار دشوار باشد استفاده از کاستوریا چرخ رک میتواند کار شما را بسیار آسان کند.به خاطر داشته باشید که کاستورها  یا چرخ رک‌ها به ارتفاع رک اضافه میکنند. مثلا یک کاستور معمولا  1.5 اینچ به ارتفاع کلی رک اضافه میکند.

لایت پنل (Light Panel):

لایت پنل وظیفه روشنایی و مدیریت روشنایی درون رک را برعهده دارد. همچنین بسیار از انواع لایت پنل‌ها دارای کلید روشن/خاموش هستند که کنترل آن را آسان میکند. ولی باید در خرید برخی از آنها دقت لازم را لحاظ کنید زیرا برخی از لایت پنل‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند. مثلا نوع خاصی از آنها فقط در رک‌هایی با ارتفاع محدود مثلا 1U  نصب میشوند.

بلانک پنل

این قطعه برای پر کردن فضای خالی رک به کار برده میشود. به این قطعه بلانک پنل یا پنل خالی میگویند ولی گاها دیده شده که به این پنل پنل پرکننده نیز میگویند. در واقع هر دوی این دو نام بلانک پنل است. در اسامی گم نشوید.

سینی رک (Shelf):

سینی های رک کار سازماندهی را برعهده دارند. سینی های عمیق‌تر و بلندتر از تجهیزات بسیار بزرگ‌تررا پشتیبانی می‌کنند، در حالی که قفسه‌های کوچک‌تر ممکن است برای رسیدگی به روترهای کوچک یا صفحه کلید استفاده شود. برخی از قفسه‌ها ثابت هستند در حالی که برخی دیگر قابلیت جابه جایی دارند، میتوان با کشیدن آن به داخل و خارج کارتعمیر و نگهداری تجهیزات را انجام داد. این سینی‌ها همچنین می‌توانند دارای تهویه باشند که جریان هوای اضافی را فراهم کند یا برای بستن تجهیزات یا کابل‌ها به قفسه استفاده شود.

networkingandcabling...
ما را در سایت networkingandcabling دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : zah netcable بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 18:23

از سازمانده کابل استفاده کنم؟

وقتی صحبت از شبکه میشود کابل کشی گریزناپذیراست. سازماندهی این کابلها میتواند باعث نظم بخشی به شبکه شود وعیب یابی آن را راحت ترکند علاوه برآن کابل‌های شبکه  وسیم‌های دستگاه‌های الکترونیکی که روی میز هریک از کارکنان هستند، بسیار بد به نظر می‌رسند. برای رفع این ظاهر نامرتب، یک سازمان دهنده کابل زیر میز خود نصب کنید تا کابل های خود را ببندید، بپیچید و در آن قرار دهید.

آیا به گیره کابل اترنت نیاز دارم؟

برخی از کابل ها همراه با گیره و بند برای مدیریت بهتر کابل ارائه می شوند. اگر فقط چند کابل را در امتداد کف دارید احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد این موضوع ندارید. گیره ها زمانی مفیدتر هستند که کابل ها را زیر میز ببندید، آنها را روی دیوار بکشید یا فقط آنها را از راه دور نگه دارید. تسمه‌ها و ترکیب‌های رنگی ویژگی‌های کلیدی برای مدیریت بسته‌های کابل در اتاق‌های سرور هستند، اما در جاهای دیگر به این اندازه مفید نیستند.

بهترین کابل های اترنت برای مخفی شدن یا نقاط تنگ کدامند؟

به دنبال کابل های تخت باشید. تعدادی از انتخاب ها طراحی مسطح دارند که به طور خاص برای اجرای کابل های اترنت در مناطق نامناسب تر ساخته شده است. این کابلها برای پنهان کردن کابل ها زیر قرنیز، فرش، روی درها یا زیر تزئینات و غیره به کار میایند. اگر نگران دید هستید یا باید کابل اترنت را در فضایی تنگ فشار دهید، از این نوع کابل های شبکه بسیار مناسب هستند.

آیا کابل های اترنت نایلونی بهتر هستند؟

برخی از کابل های شبکه با نایلون بافته می شوند. این کار پیچاندن یا کشیدن کابل را تا زمانی که آسیب نبیند دشوارتر می‌کند و باعث محافظت از کابل‌ها در برابر ضربه (مانند پا) یا فرسودگی در طول زمان میشود. اگر قرار است کابل شما به طور مکرر جابجا شود یا در موقعیت دیگری قرار گیرد، انتخاب گزینه نایلونی می تواند انتخاب بهتری باشد. در غیر این صورت، بافته شدن نایلون در واقع هیچ مشخصات اترنت را بهبود نمی بخشد و معمولا فضای بیشتری را اشغال می کند.

networkingandcabling...
ما را در سایت networkingandcabling دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : zah netcable بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 22:40